Informazioni ed eventi

Terza Conferenza regionale sulla lingua friulana - Tierce Conference regjonâl su la lenghe furlane

05.11.2021
Struttura stabile Comunicazione istituzionale del Servizio Comunicazione e Informazione

Venerdì 5 novembre 2021, dalle ore 14.30, presso l’Auditorium “A. Comelli” - Regione FVG, via Sabbadini, 31 a Udine si terrà la Terza Conferenza regionale sulla lingua friulana

In attuazione dell’articolo 30 della L.R. 29/2007 (Norme per la tutela, valorizzazione e promozione della lingua friulana), il Presidente del Consiglio regionale convoca, almeno una volta ogni cinque anni e comunque entro i primi ventiquattro mesi dall'inizio della legislatura, la Conferenza regionale di verifica e di proposta sull’attuazione della L.R. 29/2007, quale momento di partecipazione e di confronto fra i soggetti e gli organismi coinvolti nella trattazione delle problematiche del settore.
A tal fine, è stata costituita una cabina di regia, presieduta, su mandato dell’Ufficio di Presidenza, dal Consigliere Emanuele Zanon, la quale, d’intesa con gli uffici e l’ARLeF, ha seguito le fasi di ideazione e coordinamento necessarie ai fini della realizzazione della Conferenza stessa.
L’ordine del giorno della Conferenza, come approvato in data 3 giugno 2021 dall’Ufficio di Presidenza del Consiglio regionale, allargato ai Capigruppo, sentito il presidente dell’ARLeF, è il seguente:

  • Pianificazione linguistica: vengono esposti i principi che sorreggono l’attività di programmazione e i dati sociolinguistici su cui si basano
  • Corpus: azioni in atto, strumenti in uso e di prossimo sviluppo (dizionari online, applicazioni informatiche, grammatica)
  • Acquisizione linguistica: insegnamento nelle scuole, strumenti didattici e formazione degli adulti
  • Nuove tecnologie: prodotti tecnologici e applicazioni informatiche in lingua friulana
  • Media e presenza sociale: le sfide per i mezzi di comunicazione, con un particolare sguardo al mondo dei social
  • Pubblica amministrazione: stato dell’arte all’interno della Pubblica Amministrazione, con particolare riferimento alla Regione e agli enti locali

L’evento avrà luogo in presenza, iscrizione obbligatoria entro mercoledì 3 novembre sul sito www.arlef.it, nel rispetto della normativa vigente e dei protocolli di sicurezza. 

Sarà inoltre possibile seguire la diretta streaming dell’evento su:


Vinars ai 5 di Novembar dal 2021, des 14.30 indenant, tal Auditorium “A. Comelli” dal Palaç de Regjon F-VJ, in vie Sabbadini 31 a Udin si davuelzarà la Tierce Conference regjonâl su la lenghe furlane.

In atuazion dal art. 30 de L.R. 29/2007 (Normis pe tutele, valorizazion e promozion de lenghe furlane), il president dal Consei regjonâl al convoche, almancul une volte ogni cinc agns e dut câs dentri dai prins vincjecuatri mês dal tacâ de legjislature, la Conference regjonâl di verifiche e di propueste su la atuazion de L.R. 29/2007, tant che ocasion di partecipazion e di confront fra i sogjets e i protagoniscj cjapâts dentri tal tratâ lis problematichis dal setôr.
Par chest, e je costituide une cabine di regjine cun a cjâf, su mandât dal Ufici di presidence, il conseîr Emanuele Zanon, che in cunvigne cui uficis e cu la ARLeF al è stât daûr aes fasis di ideazion e di coordenament che a coventin pe organizazion de Conference.
L’ordin dal dì de Conference, fat bon ai 3 di Jugn dal 2021 dal Ufici di presidence dal Consei regjonâl, slargjât ai Cjâfs di grup e sintût il president de ARLeF, al è chest:

  • Planificazion linguistiche: si esponin i principis che a son daûr de ativitât di programazion e i dâts sociolinguistics ae lôr fonde
  • Corpus: azions in vore, struments in ûs e di disvilup prossim (dizionaris on-line, aplicazions informatichis, gramatiche)
  • Acuisizion linguistiche: insegnament tes scuelis, struments didatics e formazion dai adults
  • Gnovis tecnologjiis: prodots tecnologjics e aplicazions informatichis in lenghe furlane
  • Media e presince sociâl: lis sfidis pai mieçs di comunicazion, cuntun voli in particolâr sul mont dai social networks
  • Aministrazion publiche: stât atuâl dentri de Aministrazion publiche, in particolâr inte Regjon e intai ents locâi

L’event al sarà in presince, la iscrizion e je obligatorie e il tiermin al è miercus ai 3 di Novembar, midiant dal sît www.arlef.it, tal rispiet des normis in vore e dai protocoi di sigurece.

Cun di plui, si podarà stâ daûr ae direte streaming dal event su:

Conferenza ARLEF 2021
Conferenza ARLEF 2021